رفراندوم بلاگ

۱۳۸۳ مرداد ۳, شنبه

ghatl-e-tajeddini

خبر ويژه:



خبر دردناك‌تر از آن است كه دل را بتوان به قبول آن راضي كرد. در سالگرد قتل زيبا كاظمي، در زندان همدان، جنايتي مشابه رخ ميدهد كه دردمندانه‌تر، اين بار اين مقتول شانس داشتن تابعيت كشور ديگري را ندارد تا حداقل دادگاهي فرمايشي و باسمه‌اي براي خون او تشكيل شود.

در دستگاه همان دادستان كه آقاجري را ده ماه زندان انفرادي فرستاد، در پر قلم همان قاضي كه از همه جهت (حتي در شكل ظاهري) شبيه سعيد مرتضوي پايتخت نشين است، دانشجوي مظلومي، كه پدر و برادر خود را در جنگ 8 ساله ايران وعراق در مسلخ مرگ ديده است، در زير شكنجه به قتل رسيده است؛ و آنهم درست در سالگرد قتل پر سر وصداي مرحوم زيبا كاظمي.


اين جوان يار هم‌سلول دكتر آغاجري در زندان همدان بود . همان زنداني كه گفته شد هركس آنرا مي‌بيند دلش نميخواهد از آن بيرون بيايد. همان زندان تازه سازي كه ديوارهايش را سنگ گرانيت كار كرده‌اند و كفش را سراميك و از همه جالب‌تر آنكه اتاق‌هايي براي ملاقات شرعي دارد و ...



خبر به نقل از سايت نيمروز


دانشجوئى كه فداى رهبر شد

اگر دلتان ميخواهد بدانيد كه رافت اسلامى يعنى چه به احوال ناصر تاج الدينى دانشجوى سال سوم مكانيك دانشگاه همدان دقت كنيد كه از دو سال پيش در زندان بود و به شهادت همه كسانى كه در اين مدت در زندان بودند از بهترين آدمهاى زندان بود و به كار همه ميرسيد و از جمله در زمان زندان آقاجرى تنها كسى بود كه بدون ترس از مأموران كه گاهى او را به قتل تهديد ميكردند، شبها پيش دكتر آغاجرى مى خوابيد كه خطرى وى را تهديد نكند و يكبار هم توسط لاتى كه هم اتاق آغاجرى شده بود تا نزديكى مرگ رفت اما دست برنداشت.
هفته گذشته وقتى كه آمدند و زندانى ها را جمع كردند تا از آنها بخواهند كه به مناسبت سفر آقاى خامنه اى به همدان دسته جمعى نامه اى بنويسند و تقاضاى عفو كنند تا آزاد شوند، اين ناصر بود كه فرزند شهيد هم هست و از زندانيان دانشجو خواسته بود كه از امضاى هر نوشته اى خوددارى كنند و بگويند بايد از آنان اعاده حيثيت شود تا از زندان بروند. به دنبال اين داستان ناصر را شبانه گرفتند و به سلول انفرادى انداخته اند و هر بلائى كه بيشتر از آن ممكن نيست بر سرش آوردند و بعد هم او ناپديد شد.
بله ناپديد شد. حالا به خانواده اش خبر داده اند كه در حالى كه آقا ناصر را عفو كرده بودند، او از زندان گريخته است. گفته ميشود كه ناصر كشته شده و جسد او را به جائى دور برده اند. اما وحشتناك تر آنكه مادر ناصر كه هم همسر و هم يكى از فرزندانش شهيد شده مأمور شده است كه در مسجد جامع در برابر آقا نطقى ايراد كند به عنوان نماينده خانواده شهدا. به پيرزن بى چاره كه جز اينهم پسرى ندارد وعده داده اند كه اگر اشك آقا را درآورد آقا هم از امام زمان خواهد خواست و بچه او پيدا ميشود. مادر ناصر تاج الدينى همان زنى است كه سيماى جمهورى اسلامى نشانش داد كه با دست رو به خدا ميخواست كه همه همدانى ها را فداى قدوم آقا كند.



-در همين زمينه
يكشنبه چهاردهم تيرماه (يك روز قبل از سفر رهبري)

رييس دادگستري استان همدان اعلام كرد كه احكام زندان تعزيري دانشجويان استان همدان به ميمنت سفر مقام معظم رهبري به اين استان، از سوي اين دادگستري بخشيده شد.

حجت‌الاسلام ذكرالله احمدي، رييس كل دادگستري استان همدان گفت: به ميمنت و مباركي سفر پرخير و بركت حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي به استان همدان و به يمن اين تشريف‌فرمايي فرخنده، دادگستري كل استان همدان به موجب اختيارات قانوني خود احكام زندان تعزيري دادگاه‌هاي بدوي و تجديدنظر را در خصوص كليه‌ي دانشجوياني كه در اين استان حكم قضايي زندان داشته‌اند، - حدود 7 دانشجو - با اعمال رأفت و بخشودگي اسلامي به حالت معلق درآورد و به احكام تعليقي تبديل كرد.

وي تاكيد كرد: به اين ترتيب هيچ‌كدام از اين دانشجويان به زندان نخواهند رفت.



نظرات شما:

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی