رفراندوم بلاگ

۱۳۸۳ آذر ۱۴, شنبه

referendum60milion




اين مدرنترين رفرم تاريخ است. گويي با وبلاگ‌ها، ايميل‌ها، پتيشن‌ها ، كليك‌ها و همه‌ي صفر و يك‌هاي گستره‌ي آبي مجازي به جنگ آخرين استالين‌هاي تاريخ رفته‌ايم. آخرين ملاعمرها ، پينوشه‌ها، صدام‌ها...
به جنگ واقعيت سرد و خشن
استبداد ! خفقان! بيداد !


ميخواستم ديگر ننويسم. تااين حس عجيبي كه اتحاد براي نام ايران در غوغاي نام خليج هميشه فارس برايم داشت وديگري مطرح شدن حمايت ملي از رفراندومي آزاد و تحت نظارت جهاني بر آن داشتم دوباره و با وجود همه‌ي سنگلاخ‌ها كه هست بنويسم اما.

مدتها بود احساس نكرده بودمش. حس وطن‌خواهي را مي‌گويم. حداقل بعد از آن انتخابات كه با هزاران خون دل حسين لقمانيان ها را به مجلس فرستادند اين مردم. آن موقع هم حس عجيبي داشتم. هرچند بعدها ديديم در تمام آن مجلس پرطمطراق حتي ده نماينده آزاده همچون او نيست كه اگر بود كارمان اين نبود كه الان است.

[...]

اما آن احساسات كه به امواجي ميماند ساحل‌شكن هيچگاه دروغ نبود. زير و رويمان كرد: زير و رو شدني...

و حالا
نسيمي نو دميده. اميدي نو آمده. پاييزي كه بوي بهار ميدهد. آدمهايي كه دوباره چشمك ميزنند. باز دوباره يك سايت در موتورهاي جستجوگر يك‌شبه به صدر اوج مي‌گيرد. نه ! نه! اشتباه نكنم. اين تنها يك سايت نيست. شصت مليون آدميانند كه به فتح آرزوي ديرينه و خونبهاي صدو پنجاه سال سياه‌چال و شكنجه ميپرسند سوال.

بيمي و خيالي اگر هست از اينكه در اين ميان مارمولكها فعال شده‌اند. ((بازتاب‌)) مآب‌ها با تيپ روشنفكرانه به طنازي آمده ‌اند تا به گوه بكشند آخرين اميد مسالمت‌آميز ملت را . تا كه نام رفراندوم را هم به همان مسلخي ببرند كه واژگاني چون مجلس، شورا، استقلال، جمهوري، انقلاب، دموكراسي و ... را در آن كثافت‌نما كردند. .

نميتوانند باشند و ببينند كه آنچه را به تدريج از سال 79 فرياد زده شد، دارد همگاني ميشود. سخت است بدانند آنها نيز كه ميگفتند اندكي صبر سحر نزديك است هم به مناديان رفراندوم پيوسته‌اند. فرصت عجيبي ميتواند باشد. جنبش حداقل به چند مليون[...]

درد وطن است. همان ايراني كه با آن شور، براي دفع ناسيوناليست‌افراطي و بي‌شعور عربي، آن غوغا را به پا كرد وبا كليك چپ موسها دنيا را لرزاند و البته دلها را: تا بي هيچ غلو اندكي از آن مجد وعظمتي كه شايسته آنيم و محروممان كرده‌اند به ياد آورديم


و خواهيم ديد و خواهيد ديد كه دانشجوها به جان آمده‌اند اين تماشا را. كم مانديم وتمسخر شديم و خنديدند؟ در اين سالها كم دانشجو را قرتي و شكم‌سير و فا حش... خواندند؟

وحالا نوبت عاشقي است.
بي دليل نيست تا
دولت در سايه -صدا وسيماي جمهوري اسلامي- به مدعيان دوم خرداد كم كمك رنگ و رو نشان ميدهد. به خودم ميگويم چه احمق باشيم ما اگر از سوراخ اصلاحات آخوندمآب دوباره گزيده شويم.


اتفاقي نيست اگر در يكي از مهمترين بخش‌هاي خبري و شبكه‌ي سراسري اول، دوشنبه ساعت 19، در اولين خبر، كه همان ديدار مقام معظم رهبري باشد با هوگو چاوز، از زبان هوگو چاوز از شكست طرح آمريكايي رفراندوم با غرور ياد مي‌شود!

بله رفراندوم !
نامش را چه بخواهند وچه نخواهند بايد تكرار كنند.
اهميت اين موضوع را وقتي درك خواهيم كرد كه بدانيم
تمامي اخبار رهبري توسط كميته‌اي ويژه و با وسواس بسيار تنظيم ميشود كه حتي خبرگزاري‌ها عينا به نقل آن مي‌پردازند و به اصطلاح خبري از خبرپردازي نيست. هرچه هست يكي است و سليقه و اتفاق نيست.
و من اين را تيرماه فهميدم كه پيگير اخبار سفر تاريخي آقا - لباس ملي- بودم و در سايت هر خبرگزاري كه ميرفتم خبر واحد با نگارش واحد مي يافتم


و بهتر آنكه
اين كلام آخر كنم
تا چرخ كوچكي بر اين دهكده بزني و بداني كه حاليا :
اندك اندك جمع مستان ميرسند






لينك‌ها
>>


>>
60 مليون دات كام: با فيلترشكن: فراخوان ملي براي همه‌پرسي آزاد در ا ي ر ا ن

>>
رفراندوم براي ايران : به رفراندوم‌خواهان در اركات بپيونديد.

>>
فكر مي‌كنيد جمهوري اسلامي چقدر طرفدار دارد؟ يك نمونه كوچكش بيشتر از يكساله كه اينجاست :

جمهوري اسلامي: 17 درصد

مشروطه يا پادشاهي : 16 درصد

جمهوري دموكراتيك: 53 درصد

>>
بررسي برخي واكنشها به فراخوان همه پرسي ---- دانشگاهيان شيراز گام نخست دانشجويي را برداشتند


>>
الخليج العربي
arabian gulf

>>
خليج تاريخي فارس را دلارهاي تازه به دوران رسيدگان عرب، تغيير نام نمي‌تواند داد: شما هم به اين خيل بپيونديد و آن را امضا كنيد



و چند لينك‌ ديگر
>>
نخستين جشنواره آكادميك وبلاگ و وبلاگ‌نويسان: اسفند 83، دانشگاه پورسينا- ه م د ا ن

>>
عكس‌هايي فوق العاده زيبا از يخچال طبيعي الوند

>>
تكرار وقايع اصفهان در همدان
ساخت برج طلا، ميدان قديمي و تاريخي باراك(امام‌) را تهديد ميكند


>>
تاريخچه موسيقي همدان
يا چگونه خشگه مغزي ديني، ساز ايراني را به پشت موزه‌هاي لندن كشانيد؛ روايتي مختصر وجالب


>>
مهندس پرويز شهرياري رياضيدان نامي : متاسفانه حتي در مجامع علمي نيز خوارزمي و خيام را عرب ميدانند.

( شهرياري يك فعال سياسي ملي‌گراست كه در جريان ملي كردن صنعت نفت و چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب با تهديد و زندان روبرو شده است.)


---------------------------------------------------
آيينه‌ي وبلاگ رفراندوم :
http://saeededigar2.blogspot.com

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی