رفراندوم بلاگ

۱۳۸۲ بهمن ۱۹, یکشنبه



پنج كودتا

حكايت جمهوري اسلامي ، حكايت آن ياراني است كه با هم قله را فتح كردند و نهايتا پرچم يكي از آنان بر كوه نشست وديگران به پايين پرتاب شدند.مروري به پنج مرحله حذف كودتا مانند تاريخ جمهوري اسلامي داريم تا به آنچه كه مافياي قدرت در پي آنست نظري داشته باشيم .

كودتاي اول : كودتاي قانون اساسي ! سال 59
اولين كودتا در زماني حركت خزنده خود را شروع كرد كه ولايت فقيه وارد قانون اساسي شد .اصطلاحي كه در تمام جريان مبارزه بر عليه پهلوي از زبان هيچ مبارزي شنيده نشده بود ، همچون عروسي از حجله برون آمد و با تساهل اهل مجلس صاحب خانه شد.

كودتاي دوم : كودتاي نظامي سالهاي 60 و61
جمهوري اسلامي از خوان اول و لرزش هاي نخست گذشته ، جاي پا محكم ميكرد كه كلمه ي خودي وغير خودي از زبان عروس خانم به گوش رسيد و حركت آغاز شد .هزاران هزار آواره و اعدامي وگريزان تا آنكه كاسه ي شراب خونين، شكم خونخواران سير كرد و قانع شدند كه مابقي خودي اند ونه نخودي .چرا كه با تمام شدن مبارزات انتخاباتي خميني و كسب قدرت ، دوران نشان دادن باطن بود

كودتاي سوم : كودتاي قانون اساسي دوم سال 68
خميني ، در بستر مرگ است . كسي حرفهايش نميخرد .جلسات به جاي جماران در قم برپاست . قضيه چيست ؟ قانون اساسي مورد بازنگري قرار ميگيرد ، همزمان گروهايي ديگر غير خودي تشخيص داده ميشوند .از آقاي محتضر و منتظر الموت كه ميخواهد با قلبي مطمئن و روحي آرام از دهها هزار اعدام به پيشگاه پروردگار خويش بازگردد امضا بر تصديق ارتداد آنها ميگيرند.قانون اساسي قدرت را يكطرفه ميكند.منتظري نامي هم ديگر در كار نيست.همه چيز آماده ي آن است تا از كيسه ي جادوي رفسنجاني ، باريكه آخوندي علي گد...نام بر صحنه آيد.

كودتاي چهارم :كودتاي پارلماني سال 82
اقتدارگرايان كه در اين سالها توانستند به مردم بفهمانند كاري از دست شعاردهندگان اصلاحات برنمي آيد فرصت مغتنم شمرده ،در يك حركت تند وحساب شده ، با آگاهي از عدم حمايت مردم از هرگونه اعتراض رد صلاحيت شدگان، اقدام به گلچين كردن و چيدمان مجلس شب هفتم -مجلس ختم رژيم -كرده و از طرفي با ايجاد يك حزب فرمايشي نسبت به ارائه ليست هم اقدام كرده اند .همه چيز ميرود تا مجلسي خوشايند ميل حضرات حادث شود.بي موي دماغي و بي ملايم ترين منتقدي.

كودتاي پنجم : كودتاي رهبري سالي نزديك !

همانطور كه فضاي سالهاي 75 و76 ، يكي همچون خاتمي را مي طلبيد تا تز بازي را به طول زمان وبه نفع رژيم جمهوري اسلامي به درازا بكشد، محفل قدرت به اين نتيجه رسيده كه با برداشتن رهبري فعلي و رو كار آوردن يك روحاني همچون نوري همداني ، اقدام به تحركي جهت كسب زمان كنند .
بر اساس تز اين كودتا ، خامنه اي و رفسنجاني مسبب تمام مشكلات و عوارض جامعه واقتصاد ايران معرفي ميشوند ودر نهايت جامعه ي به جان آمده آرام ميشود . چيزي كه از آن به عنوان كودتاي پنجم ميتوان نام برد.كودتايي كه نظريه حكومت روحانيون ( اوليگارشي معممين* )را كاملا مستقر خواهد كرد.


*ايران گرفتار اوليگارشي
اوليگارشي يا گروه سالاري عبارت است از تسلط گروهي اندك بر حكومت بدون نظارت اكثريت .

بر خلاف آنچه كه در بسياري از تحليل ها وبحث هاي سياسي طرح ميشود حكومت ايران تنها دچار استبداد فردي - ديكتاتوري - نيست كه اگر اينگونه بود بسياري از كشمكش ها ورخ دادهاي مركز گريز كه ناشي از ندانم كاري وخلط امور است پيش نمي آمد يا لااقل آن دسته از بحران ها كه حكومت به دست خود دچارش است رخ نميداد .هرچند به بهاي خفقان وسركوب يك پارچه اي كه در كشورهايي چون شوروي سابق و عراق زمان صدام و چين وكره شمالي شاهد آن بوديم وهستيم اين نظم استبدادي رخ ميداد.

اما آنچه ايران را دچار اين جنگ قدرت تاتر گونه كرده چيزي نيست جز ديكتاتوري گروه مستبد روحانيت مدرسه حقاني .
روحانيتي كه معتقد بود دخالت در كار حكومت در زمان غيبت حرام است و سلطنت بهترين مدافع حوزه ميتواند باشد ولذا در موقعيت هاي مختلف ارادت و همراهي خود با حكومتهاي استبدادي زمان را بروز داده بود و همواره در ستيز با قشر روشنفكران اسلام گرايي همچون شريعتي چنگ ودندان نشان داده بود . ويترين اين تفكر را افرادي همچون شيخ فضل ا...نوري ، كاشاني ،كافي ،مصباح يزدي و هاشمي شاهرودي تشكيل داده اند . چنانكه همسر شاهرودي رييس فعلي قوه ي قضاييه دشمني خاصي با خميني و خط فكري او داشته و دشنامهاي ركيك او از نظر اهل تاريخ پنهان نمانده .اما همين گروه مدافع سلطنت ، بعد از كودتاي سوم -تغيير قانون اساسي در سال 68-تبديل به مدافعان سرسخت نظريه ولايت فقيه شدند و كار را بدان جا رسانده اند كه مي بينيد .

روحانيون مدرسه ي حقاني امروز به دنبال كسب تمام قدرت و برپايي شكل خاص حكومت مطلوب خود ،حتي از ذبح افرادي چون خامنه اي ورفسنجاني به سر سلامتي رسيدن به قدرت ابائي ندارد و در صورتي كه ببيند با تغيير مهره ها ميتوانند زمان بخرند با حذف خامنه اي و جايگزيني يك عروسك خوشچهره وتازه كار اينگونه وانمود خواهند كرد كه دوره ي جديدي از حكومت فرارسيده و رهبر جديد همچون خروشچف بعد از استالين به انتقاد از عملكرد گذشته برمي آيد وبدينگونه كودتاي پنجم نطفه خواهد بست
رفتار متناقض رهبري و آبرويي كه حتي در نظر دوستان از خود برد جزئي از مقدمات كودتاي پنجمي است كه با روي كارآمدن ولي فقيه سوم قرار است آغاز شود.


0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی