رفراندوم بلاگ

۱۳۸۴ مرداد ۸, شنبه

پايان عصر خاكشيريسم

پايان عصر خاكشيريسم

- تا همين جا گنجي پيش برده و آرمان هايش را به هر دو وجه منتشر كرده. نگاهي بكنيد چگونه با آخرين نامه اش كه خطاب به دكتر سروش منتشر كرده خطوط قرمز خودساخته را يك تنه كيلومترها عقب زده و كار بدانجا رسانده كه در مثل مسعود بهنود دست به عصاي وبلاگستان ما را به آنجا كشانده كه ميبينيم قلم تواناي او در نقد صريح علت العلل كار بسته ي ما - يعني ولايت مطلقه ي فقيه و حكومت استبدادي شخص سيدعلي شاه - جنبيده و نگاهي بكنيد كه چگونه همه ي مدعيان دروغين اصلاح طلبي را به انزوا كشانده و صدايي از مشاركتي ها و مجاهدين انقلاب و آنان كه رژيم مرده ي ولايتي را در زير سرم بي معني تغييرات حداقلي قصد احيا دارند به حاشيه و سكوت كشانده. سكوتي كه فرداي تاريخ گريبانشان بگيرد و پرده ها بر مدعيان دروغين پرده دري بالا زند.

-آقاي رضا خاتمي! گنجي دارد مي ميرد. معاون اول دولت حقوق بشر آقاي معين! گنجي دارد پرپر مي شود. جناب آقاي دكتر معين! داماد فقيه روشنفكر آيت الله دستغيب! همانكه با او قبل از انتخابات عكس انتخاباتي انداختيد دارد كور و فلج و گنگ مي شود؛ كجاييد؟ آخر بعضي مفسرين عاليرتبه دنياي سياست مي گويند ((اگر شما سر كار مي آمديد وضع ما اين نبود)) و من در تعجبم كه آخر شما الان كجا تشريف داريد. البته ذهن ما نيروهاي عصبي و كم فهم معمولا فكرهاي بي ربط ميكند و مثلا مي انديشد كه شما همينك در پي مسجد و گور و خرما براي تن گنجي رفته ايد و قرار است در اين امر خاصه نيز كار دست حريميان حرم و دربار باشد تا مبادا تن لخت انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان هيز بيافتد و انيرانيان و آنان كه از همه ايران فقط دو متر قبر در سند و بنچاقشان است، ميدان دار نشوند كه لابد خيلي بد مي شود و فرصت بهره برداريهاي حزبي سوخت ميشود


-راستي آقايان بهزاد نبوي و محسن آرمين و كليه پيمانكاران محترم ميدان نفتي عمر رژيم استبدادي فزاي پارس جنوبي! دارم به اين فكر ميكنم كه باز دم سروش گرم (البته ملتفتيد كه منظورم دكتر سروش است و نه ميدان نفتي سروش) كه فهميد همان كروبي درپيت از آن هفت تفنگدار ديگر (به حال ملت) كم ضررتر است. مي بينيد كه كروبي سومين نامه ي هزينه دارش را خطاب به شخص رهبر نوشته اما شما را حتي كوچكترين خبري نيست. ميدانم كه فردا طنازتان مينويسد ((كه ايها الناس خاتميچيان ديگر هيچ كاره اند، چه كارشان داريد؟ مگر خبر نداريد كه فرقه و طايفه جديدي ميدانداران گشته اند و ...)) اما بگذاريد بنويسم تا در اين گوشه ي اتاق گرم دم كرده لااقل فريادي مجازي پس از مرگ واقع روحي، زده باشم.

-آخر اگر گنجي بميرد آيات عظام تقليد قم را شرمساري است. اگر گنجي بميرد جواب دختران و مادر پير او را در صراط باريك تر از مو و برنده تر از شمشير موصوف دادن، با همين حضرات مقدس مآب روحاني است. اگر گنجي بميرد همه ي ما مقصريم كه مظلوم واقع شده ايم براي ظالم جبار، اگر گنجي بميرد رهبر ميماند و دودوتا چهارتا كردن هايش در مواجهه با جان انسانها.

-اگر گنجي بميرد ديگر حكايت ققنوس را از كتب اساطير ايران باستان به تاريخ معاصر ايران دارستان رجعت ميدهند تا فرزندان فرداي ايران بخوانند كه در سال دو هزار و پنج ميلادي و در روزهايي كه بر انسان متمدن وجود حيات در كرات ديگر محقق ميشد، در ايران ما و در حكومت قرون وسطايي آن، حكومت استبدادي پدر و پسر سلسه ي خامنه ايه، در مقابل چشمان ميلياردها جهانياني كه ماجرا را پي برده اند و دنبال ميكنند، قصد كشتن يك انسان شرافتمند و بي گناه را كردند و ...

-و راستي اين جنايت مهيبي است. چنان كه رفسنجاني و شاهرودي را به اعلام تبري كشانده و قاضي القضات را به هراس انداخته از قرباني شدن: به حدي كه رسما و تلويحا اعلام كرده كه كار دست رهبري است و مسئوليتي بر عهده او نيست((هاشمي شاهرودي : صحبت‌هاي اخير آقاي گنجي[انتقاد از رهبري] كار ايشان را دشوار كرده است))

-و اما اين روزها سوالي كه همه ي ما از خود مي پرسيم اينست كه حقيقتا رهبر جمهوري اسلامي با كدام طرح و برنامه به پيشواز روزهاي بحراني بعد از مرگ گنجي ميخواهد برود و در اتاق هاي تصميم گيري چه گذشته كه بعد پنجاه روز، رهبر را ككي نگزيده و خيالي نيست.

آيا قرار است گنجي پس از آنكه به افليجي ويلچرنشين تبديل شد خامنه اي را حكم بزرگوارانه ي عفو اتفاق افتد تا مجسمه ي لغزاني براي شكرگزاري سعيدحجاريان ها فراهم شود؟

-يادش به خير باد شريعتي كه چه دردمندانه ميناليد از خاكشيريسم. ((كه تجويز عافيت طلبانه اي است مسئوليت زدا. و هم نسخه ي سردي است و هم سفارش گرمي! هم مزاج روان را كارگر است و هم يبوست و لااقلش اين است كه اگر فايده نداشته باشد ضرر ندارد و...! )). و اين يعني آنچه و مرضي كه سيدمحمدخاتمي و خاتميچيان را سالهاست دچار شده و گمان مي برند كه هم مقبول خودگامگان افتاده اند و هم محبوب افتادگان مانده. مرد بيست و دو مليوني ما را باش كه امروز تقديرنامه از رفسنجاني و مجلسيان فرمايشي و رهبر كبريايي ميرسدش و او همچنان لبخند ميزند. آري اينروزها همچنان لبخند مي زند اين سيد مظلوم صادق دلسوز فاضل اصلاح طلب ....

-از همه ي اينها كه بگذريم باز يادمان مي آيد كه گنجي در بيمارستان ميلاد است و بيمارستان ميلاد در قلب تهران و تهران را دو ده مليون جمعيت. ما را چه مي شود يا بهتر بگويم كه ما را چه كرده اند كه يادمان رفته در اوج خفقان رضاخاني چطور مدرس را از مريض خانه(بيمارزندان) به در برديم و راستي چه مسحورمان كرده جز وام بانك و اجاره خانه و شهريه دانشگاه آزار و هزار نااقبالي ديگر كه هم مان را به عمد دچارش كرده اند تا ترس افتادن از اسب، از اصل بياندازدمان...

و چون پراكنده خاطر را جز آشفته نويسي نيايد عريضه تمام بايد كند




------------------------
بمباران گوگلي آيت الله استالين

دوستان لطفا با لينك دادن به سايت خامنه اي به حركتي كه براي بمباران گوگلي شخص سيدعلي شاه آغاز شده بپيونديد

---
كليپ مرغ سحر(اكبر گنجي) با صداي شجريان

اينجا را كليك كنيد


-----
wanted


its the image of ganji,s killer . are you know him?

۱۳۸۴ مرداد ۶, پنجشنبه

فايل مصاحبه همسر گنجي با راديو آزادگان را گوش كنيد



همسر گنجي، معصومه شفيعي، روز چهارشنبه در گفتگو با راديو آزادگان در حاليکه بسيار متاثر بود و مي گريست آخرين اخبار از وضعيت وخيم گنجي را گزارش داد. وي در بخشي از سخنانش گفت: اصلا جون نداشتند ... حالشون شب گذشته بد شده بود ... ديدشون خوب نمي بينه ... از حافظه اش خيلي شکايت داشت ... نمي دونم ... اميدوارم خوب بشه، اصلا خاطره خوبي امروز نداشتيم، خيلي بد بود، بجاي اينکه خندان باشيم همه ناراحت بوديم، البته ايشان سعي مي کرد روحيه اش رو حفظ کنه ولي خب کاملا مشخص بود که وضعيتش چطوريه، اميدوارم که هر چه زودتر مسئله حل شود. فايل صوتي کامل اين گفتگو را در زير بشنويد:

فايل مصاحبه همسر گنجي با راديو آزادگان را گوش كنيد

۱۳۸۴ مرداد ۴, سه‌شنبه

صدا را مدام و فراگير بايد رساند

عاليجناب عاليجنابان خاكستري پوش يعني شخص شخيص سيدعلي خامنه اي، و انجمن طرح و تئوري ريزان مورد وثوقش به خوبي درك كرده اند كه با آزاد كردن و كوتاه آمدن در برابر مقاومت جانانه ي گنجي، از او شخصيتي ساخته اند كه ديگر كسي را ياراي دربند كردن و طرف شدن با او نيست. چرا كه گنجي، قهرماني است كه خود ناخواسته با دست خود ساخته اند تا حلقه ي مفقوده ي اتحاد آزاديخواهان و دموكراسي خواهان ايراني –يعني عنصر ضروري ليدر يا رهبر – را تكميل كند.

خامنه اي و اهالي دفتر مخوفش به اين نتيجه رسيده اند كه مرگ گنجي كم هزينه تر از ماندن اوست و اين است كه سناريويي تدارك ديده اند تا او را در زندان و زير تيغ جراحي و گذراندن مدتي اغما به ديار عدم بفرستند و از سوي ديگر با نمايشي همچون ماجراهاي قتل هاي زنجيره اي اين يكي سعيد – قاضي مرتضوي -را نيز واجبي خور كنند تا در ظاهر جامه ي خود از نكبت قضايا بپالايند.

خامنه اي به مشهد رفته تا بعد از مرگ گنجي غائله را با مانورهايي چون خلع چندتن از جمله قاضي مرتضوي و با اشكي همچون همان كه بعد از هجده تير سال هفتاد و هشت ريخت، فيصله دهد.
اين رسم همايوني كه سيدعلي شاه سالانه مدتي را در مشهد بيتوته ميكند و با لباسهاي نيمه ديني-عرفاني-من درآوردي و با رقص نور و گريم و موسيقي به رنگ كردن خلايق برمي خيزد، امسال به لحاظ زمان و مدت قابل تامل است و به نظر قسمتي از پروژه ي محو گنجي از زمين سياست ايران است. سفري آنچنان تا فرداي منحوسي كه تن نازنين گنجي به خاك سپردند كيهان ولايت فقيه بعد از مرثيه سرايي هايي از همان دست كه در ترور حجاريان كرد اين طور بنويسد كه " آقا در مشهد بود و از قضايا بي خبر "

با مرگ گنجي مردم ايران بيشتر از حكومت ايران ضرر ميكنند و اين حقيقتي است كه ديكتاتورهاي مذهبي ايران لااقل -در اين يك موضوع- كاملا درست درك كرده اند. هرچند كه به درستي مشخص نيست كه رژيم ملايان چه برنامه اي براي بيرون آمدن از بحرانهاي داخلي و خارجي بعد از مرگ وي ريخته است.

به هر حال اگر كاري براي اكبرگنجي ميتوان كرد هم الان است كه زمان با درد و ضعف و شكنجه به مرگ غم بار او در حال ختم شدن است و فردا زير تابوت او قرار گرفتن را جز حسرت و دريغ ندارد.

در گمانم كه براي حمايت از گنجي طرح تجمعات ديگري بايد ريخت و اين بار در شهرهاي مختلف و در مقابل دانشگاههاي هر شهر. آرام و بي خشونت. چرا كه به هر حال به ياد خشكه مغزان فراموشكار، پيام و صدا را مدام و فراگير بايد رساند.

۱۳۸۴ تیر ۲۰, دوشنبه

باور كنيم كه تيرماه هنوز تمام نشده

اينهايي كه ميگن گنجي از خودشان بوده و اصلا همه چيز بازيه، لابد بعد از مرگ گنجي خفت شيرين عبادي را ميچسپند كه چرا براي او كاري نكردي و چه و چه

آيا حتما بايد گنجي بميره تا صداقتش اثبات بشه؟

من از همه آنهايي كه امكانش را دارند درخواست ميكنم روز سه شنبه عصر مقابل درب اصلي دانشگاه تهران جمع بشند تا شايد راهي براي بيرون آوردن تن نحيف گنجي از سلولهاي نكبتي اوين پيدا بشه

باور كنيم كه تيرماه هنوز تمام نشده

۱۳۸۴ تیر ۱۳, دوشنبه

- بيست و دو روز است كه گنجي در زندان خشم ولي فقيه، ذره ذره با گرسنگي و مرگ دست و پنجه نرم ميكند. گنجي را تله‌ي كنفرانس برلين به اوين كشاند.

(سر خط)
- خاتمي به صدا وسيما رفته و در ساختمان شيشه‌اي، همانجا كه در آن سناريوي پرتقلب كنفرانس برلين طرح ريزي شده بود، توسط همان افراد و طراحان، رئيس جمهور محبوب خوانده شد.
(سر خط)


- من فكر ميكنم براي خاتمي، خوش بودن و خنديدن و محبوب بودن مهمترين‌هاست و فرقي نميكند كه اين لبخند، نيشخندي به مردم و فقرشان، ريشخندي به ايران و آينده‌ي پرابهام آن يا نشانه‌ي بي هسته‌گي شيخ بي بخار تعبير شود.

(سر خط)

- خاتمي در صداوسيما گفت كه بعد از خوابيدن امواج (گذر زمان) دوباره مشهور و محبوب خواهد شد و به عبارتي با پر رويي تمام گفت كه روي كم حافظگي و فراموشكاري و خ... ايرانيان حساب باز كرده است

http://saeededigar2.blogspot.com/